BeatriceR

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Beatrice Lundberg - 12 maj 2011 13:11

Ja, finns det något roligare? Jo det är klart att det gör. Men i mina ögon så är det bland det roligaste jag vet. Skönaste man kan göra. Det är som musik för själen. I alla fall för mig. Jag är absolut ingen trädgårdsmästare, jag bara testar mig fram och gör det jag tycker om att göra. Är det inte så det ska vara? Göra det man tycker om att göra?
I vart fall, så utförde jag lite sådant arbet igår...dumt kanske, vad vet jag? Men för min själ, (om jag nu har någon), så var det fantastiskt. Inget avancerat trädgårdsarbete precis, ett arbete som vem som helst skulle klara av. jag klippte gärset för första gången i år. Det fina med det är att dels få utöva lite fysiskt kroppsarbete och att det blir så fint när det är gjort. Och doften sen....va...den ljuva doften av nyklippt gräs. LJUVLIGT!!!

Ja ja, jag vet. Det finns gott om gräsallergiker som INTE tycker att det är så rackarns ljuvligt med den doften...jag vet. Men det hjälps inte, jag kan inte sluta att tycka att det luktar gott för det. Så jag beklagar verkligen för de olyckligt lottade, som är allergiker. Inte bara av den orsaken förstås, utan rent allmänt, det är inte kul med allergier.
Nåja, nu var det ju inte allergier det skulle handla om.
Huruvida det var ett så smart drag av mig att klippa gräset igår eller ej, är ju nu frågan...NEJ det satte iINTE igång något. Har INTE haft mer förvärkar än vanligt på grund av klippningen igår. Däremot fick jag mer ont av foglossningen igen, den som hade lugnat ner sig....detta märkte jag idag, nu....men men, snart så ska ju bebis ändå komma ut och jag MÅSTE få göra NÅGOT när jag ändå går hemma Jag VILL inte och KAN inte bara sitta och se gräset gro, maskrosorna spria och allt det där...jag måste få ut ochnjuta av dem....även om det handlar om att klippa gräset och avlägsna maskrosorna från min tomt...vilket var naivt att tro att det skulle lyckas....för nu idag, lyser min....hmmpph...VÅR tomt, lika gul som den gjorde igår INNAN jag klippte gräset, gul av dessa "rosor". Nåja de är ju blommor de med. Sen är det ju så, kanske redan har nämt det, men jag TYCKER OM att klippa gräs....


Imorgon kväll, någon gång, kommer mina svärföräldrar ner....härligt. Vi får väl se om det blir någon bebis i helgen då...fast det tror jag INTE.
Tror att de ska stanna till söndag. Skönt då får i lite mer tid tillsammans.


Nä nu ska jag ta och vila ryggen lite, sen kommer barnen hem och så har  jag tänkt mig att utföra fler trädgårdssysslor eller också olja in våra trädgårdsmöbler...ja vi får se vilket det blir.


Kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards