BeatriceR

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Beatrice Lundberg - 9 maj 2011 11:31

Ja, det får man väl lov att säga att det är nu. Imorgon går jag in i vecka 38 och barnet räknas ju som fullgånget. Tänk om den lilla/lille kunde komma snart då...eller till helgen kanske. Mina svärföräldrar kommer ner till helgen, den enda helgen denna månaden som vår barnvakt, som ska komma när helst vi behöver,INTE kan komma, så får vi veta till vår glädje att barnens farmor och farfar kommer till oss. Så bra!! Då har vi ju en barnvakt trots allt, om det nu skulle ske JUST den helgen. För min del får den gärna komma. Mamma ska INTE vara barnvakt denna gången. Nix nopp och NEJ!!!

Hon ska nämnligen få följa med på sitt 5:e barnbarns födelse. Tror jag hon ser fram emot... Nästan så jag blir lite avis,   Jag skulle också vilja följa med och få uppleva en förlossning...en som INTE är mitt egna barns födelse, då vill säga.
Men men, kanske jag får uppleva det någon gång...vem vet.
Tänk om jag kunde börja jobba som undersköterska på förlossningen i Eksjö....vilken lycka det skulle vara. Det måste vara det bästa jobbet ever. !!!
Kanske jag skulle sätta det som mitt nästa mål i livet... USK:a på förlossningen.
Japp....så får det nog bli.


Vi blir tvungna att renovera lite i vår källar/tvättstuga. Vi har fått fuktskador i golvet. Betonggolvet....Jocke började riva bort mattan som låg där nere. Under "korkmatttan", om det nu heter så, ligger en "pappmatta", limmad, så där emellan har det samlats fukt, ja det rent av flöt av vatten där under. Så nu luktar det inte så trevligt där nere. Det luktar möglig fuktig källare....suck. Men det ordnar vi. Nu har det stått och torkat ur några dagar och ska få fortsätta ett tag till. Sen gäller det att skrapa bort gammalt golvlim och dyl och börja måla på med fuktspärr och färg. Jag vill ha golvet svart, faktiskt. Åtminstonde den den biten runt där tvättmaskinen ska stå. På resten kanske man kan lägga in ny matta, så det inte blir så förbaskat kallat att gå på golvet sen, för vi har trots allt en ducsh och bastu där nere också. Fast det är klart, man kan ju lägga tjusiga trasmattor på golvet också...blir kanske billigare. Får ju dessvärre tänka lite så också. Nästan så jag ser frak emot allt detta...trots att det inte är något angenämt arbete eller någon bra grej det här som vi upptäckte, fast å andra sidan så är det ju bra vi upptäckte det så här tidigt...för det är lååååångt ifrån hela källaren som golvet är fuktskadat på. Bara knappt halva biten. Men vi sa att när vi ändå river ut och fixar till den lilla biten, så är det lika bra att köra allt, skulle ju bara se halvfärdigt ut annars.
Inget ont utan att det för något gott med sig, brukar jag säga, och jag tycker nog att det trots allt kan vara poistivt med förändrig. För vi hade inte gett oss på att göra om det nu om inte det varit för detta. Det var ju inte tvättstugan som stod på tur för "renovering", men nu blir vi tvugna att ta den först.
Jag har ju länge haft lite små planer för tvättstugan...Har ju en urskön bäddsoffa där nere och en tv och tv-spel. Hade planer på att skilja av halva rummet med ett stort "tungt" draperi, eller dyl. så att man kan hysa gäster därnere samt så att vår tonåring, (och de små medför den delen), kan få hålla till där nere med kompisar när han vill ha filmkväll eller så. Och de små, när de/OM de vill spela eller kolla film i lugn och ro. Blir kanon.
Men men ännu så länge är det inte igång, först ska det fixas golv, sen när det är klart, så ska jag fixa det andra...måla väggarna med förstås, så det ser HELrenoverat ut....nice nice.


Kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards