BeatriceR

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Beatrice Lundberg - 3 januari 2012 18:08

Jag lade Vicktor mitt på golvet i tv-rummet, men nu ligger han under soffbordet. Hur det gick till? Ja säg det, kryper gör han ju inte. Men han har nog liggandes på mage, snurrat och vridit sig så att han tar sig framåt på det viset. Men han har, idag, flera gånger ställt sig upp ordentligt på alla fyra. Han har stått så långa stunder och liksom gungat fram och tillbaka....så snart kanske. Han har inte lärt sig att sitta utan stöd riktigt bra ännu. Lite sitter han, om man sätter honom upp, men bara korta stunder och inte särskilt staigt. Men det är klart lär han sig att krypa innan han kan sitta, så kommer han ju inte ha tid att lära sig att sitta, där är ju krypandet säkerligen mer spännande.
Sen är det ju det där med ammandet....han ammar och det funkar bättre, dock ej helt bra. Han verkar helt enkelt inte vilja ha bröstet lika ofta längre. Ofta händer det att han vägrar bröstet, även att jag VET att han borde vara hungrig. Att det gått 3-4 timmar sen sist han åt. Tillslut slutar jag erbjuda honom bröstet och ger honom gröt eller puré och då äter han med god aptit. Så kanske är det så att han helt enkelt inte vill ha bröstet mer än 2-3 ggr/dag. Resten av gångerna blir det gröt och puré. Gröt på morgonen, puré till lunch och gröt på kvällen, och däremellan blir det bröstet.
Framåt 5-6 tiden tar han bröstet, mitt på natten då han vaknar vet jag inte riktigt vad han vill, men det är tydligen inte bröstet han vill ha, för han blir totalt vansinnig när jag bjuder honom bröstet. Nästa gång han ska äta, blir runt 8-9-tiden och då är vi där igen, då han blir bråkig vid bröstet och det oftast slutat med att han får och vill ha gröt. Sen, runt 10-10:30 - tiden så somnar han, vaknar runt 12 och vill ännu en gång inte ha bröstet, utan det blir puré. Bröstet tar han ibland, och då som om han ville ha efterrätt. Sen efter att ha varit uppe och vaken några tmmar, så sover han länge, framåt 17 igen är det återigen dags att äta....bjuder bröstet, men det blir stök och bök....efter ett tag tar han bröstet, jag brukar försöak vänta ett tag, int erbjuda honom något annat, utan låta honom bli rikitgt hungrig....annars får han gröt igen, vid 18-tiden, för jag vill inte att han ska precis ha ätit när han ska sova för natten, fast det där funkar aldrig...han somnar inte alls som han gjorde förut. Det blir oftast sena kvällar. Även om han somnar så vaknar han ofta runt 21 igen för att vara omöjlig att få nöjd på länge. Vill ju inte vänja honom vid att vara vaken för sent. Men där vill jag inte ge honom annat än bröstet....och dä är det nästan alltid bråk och stök. Ibland känner jag verkligen att jag skulle vilja att han tog välling, bara för enkelhetens skull. Men nä, jag får honom inte ens att ta vatten ur flaskan....vatten till maten vet ni.

Goda råd tages emot...


Kram




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards