BeatriceR

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Beatrice Lundberg - 15 januari 2012 23:19

...fast jag vågar inte ropa H E J ännu.
Men ikväll, lyckades jag att få Vicktor att ta välling i flaskan....snälla snälla snälla, låt det inte vara sista gången. Av 150 ml välling, så åt han 90 ml. Det får jag allt vara nöjd med. Jag  LOVAR att jag knappt vågade andas då han åt, övertygad om att om jag gjorde det, så skulle han bli störd och börja "bråka" och inte vilja äta igen, att vi skulle få börja om från början.
Jag säger bara det...OM det finns några eller någon Gud därue, så snälla låt honom fortsätta, med glatt humör,
äta välling. Det skulle verkligen underlätta så. Jag skulle inte behöva oroa mig för vad han ska äta, när jag inte är hemma. För visst, han äter gröt och puré, men vad fan, ska han äta det dygnets alla timmar då eller. Jag menar gröt på morgonen, sen gröt igen, då på förmiddagen, innan nästa mål, som är lunch då, eller vad ska jag servera? Sen lunch, så kommer ett mellanmål till, innan middag....ska han äta gröt som mellanmål också då, eller, visst han kan väl få en frutpuré som mellanmåt, någon gång, men välling är kanon tycker jag, som både måltid och mellanmål, eller bara till kvällen, att somna gott på.
För visst, han äter gröt till kvällsmat, men det brukar bli runt 18-tiden, sen brukar han, ännu så länge, vakna till senare på kvällen, ibland 21-22 tiden, och då vill jag inte ge honom gröt eller fruktpuré.
Men som sagt var, nu ikväll, vaknade han kl 22:30 ungefär, och jag tänkte att nu, provar jag att ge honom välling, och efter lite "bråk "
, för det är som om han väntar sig att det ska komma något äckligt ur flaskan, för ibland liksom kommer han på att det där var ju gott...så gjorde han även med bröstmjölken ur flaskan, men som sagt, efter att han verkade få smak på det, så började han aktivt att suga i sig det som var i flaskan....välling.  90 ml.....JiPPi!!
Hoppas nu bara som sagt att det inte var en engångsförteélse....utan att han fortsätter så. För amningen verkar det som om han själv vill släppa, och jag orkar inte hålla på och stöka med det också, så jag tror att jag släpper det helt snart. För tillfället så ammar jag i stort sett bara 1 gång per dygn. I alla fall har det varit så detta dygn. Känns lite vemodigt.....ville ju amma läääänge, i vart fall till 1 år. Men men....man styr inte över allt här i världen.

Kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards