BeatriceR

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Beatrice Lundberg - 6 januari 2012 23:27

.....fast det ska ju vara jag som sjunger den egentligen, (om man frågar Vicktor), men nu gör vi inte det. Utan vi skonar era öron så får ni lyssna till Afzelius istället.



Av Beatrice Lundberg - 6 januari 2012 22:52

God Jul säger jag. Nu har vi firat årets första jul här hemma. Förvisso utan tomte och utan julmat, men det kvittar, vi käkade tacos istället. Granen hade vi ju ändå. Den står lika grön och gran(n).
Det är bara så enkelt att mina svärföräldrar är nere hos oss och "firar" jul. Bättre sent än aldrig, eller tidigt, vilket ni vill. Barnen fick lite julklappar, som de blev väldigt glada för. Men jag tycker nog inte att våra barn är så svåra att ge presenter till. De blir alltid glade för det de får, hittills i vart fall. Nu sover de gått i sina sängar...ja inte bara barnen. Det är nog bara jag och Erik som är vakna ännu så länge.
Imorgon ska jag och älsklingen på Vetlanda Revyn, det var länge sedan jag var och tillsammans har vi inte varit någon gång.........T R O R jag. (?). Men först ska vi äta en bit mat ute, tillsammans med bror med sambo och far. Det ska bli trevligt.
Första gången som vi I N T E ska ha Vicktor med oss. Känner mig inte så orolig. Mamma ska vara här, men Erik har lovat att hjälpa henne. Och skulle det vara så att Vicktor bestämmer sig för att tykännas, (*stavning), imorgon, så är ju Erik här som är ett bekant ansikte för honom. För ibland tycker Vicktor att både bekanta och obekanta ansikten är lite läskiga.

Från det ena till det andra...Idag har amningarna gått bättre...över förväntan faktiskt, inte helt  bra, men som sagt...bättre.
Har stängt in oss i ett rum han och jag bara, då jag ska amma. Idag på morgonen, första amningen på dagen, som var runt 05:30, så tände jag inte ens lampan och så när han åt så smekte jag över hans huvud hela tiden...tänkte som så att om han nu av någon anledning, har fått någon dålig erfarenhet vid amningen, eftersom han är så avig till bröstet plötsligt... så kanske jag måste försöka ge honom en positiv erfarenhet...något så han förknippar amningen, inte bara vid mat, utan till något mysigt och skönt. Och det verkade funka. Han höll sig lugn och ammade rätt så länge, så 3 bra amningar fick vi idag, det är egentligen MYCKET bra. 3½ egentligen, men den där halva gången var nog mest ett litet mellanmål. Sista gången idag var före sängen och då åt han rätt länge faktiskt. Känner mig rätt lättad. Men jag vågar INTE ropa hej ännu. Det är inte helt bra. Men ska jag räkna efter hur mycket han har ätit idag, så är det nog rätt normalt, 3 amningar och 3 andra mål...
1. amning,
2. gröt,
3. amning,
4. puré, + halv amning...
5. gröt igen
6. och så till sist amning
Jag skriver + halv amning, för jag tror han mest var törstig där. Kan inte ge honom vatten i flaska, för han vägrar ta det. Men det gör inget i nu läget, han får ta bröstet så ofta han bara vill, så vi kan hitta tillbaka till varandra och vår rytm.
Hade jag vetat DÅ, innan operationen, vad jag vet idag, så hade jag sagt nej tack till att opereras under tiden jag ammar. För jag tror och är säker på, att det beror på den som vi hamnat där vi är nu.
Jag vet inte säkert, men jag tror det.
Men det är lätt att vara efterklok, och nu är det ju detta vi har att utgå ifrån, bara att kämpa på och se framåt och inte bakåt.
För hur eller hur, så kommer han inte att svälta...MÅSTE jag sluta amma, så får jag väl göra det då...även att jag inte vill egentligen, det kanske bara är så att det är en fas han går igenom just nu. Läste ju det någonstans att mellan 6 och 9 månader kan de börja amningsstrejka/sugstrejka. Det går över.
Vi får skapa lugn och harmoni vid amningstillfällena.
Ja, just ja, jag kom ju på innan ikväll att han tycker om när jag sjunger för honom...och speciellt en låt gillar han mycket, han brukar le med hela ansiktet då....så jag sjöng lite lågt och stillsamt...
"Sång till Friheten" den är fin och den gillar han...så det att jag sjöng och att han fick ligga och pilla mig i ansiktet, som han gärna gör, helst sina fingrar i min mun, så vart han nöjd och åt lääääänge. Så länge har han inte ätit på länge.
Håll nu tummarna alla ni som läser, att det börjar att vända. Förhoppningsvis ska han sluta med att bråka vid bröstet. Jag är inte ute efter att han ska ammas oftare, bara utan att bråka.


Kram på er och ännu en gång....God Jul!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards