BeatriceR

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Beatrice Lundberg - 30 januari 2012 13:52

Det funkar jätte bra med Herbalife....

ja, jag vet inte om det har hänt något på vågen ännu, eller på måttbandet ännu.
Utan det jag menar är att det känns bra.
Det är inte jobbigt att ersätta frukost och lunch,

med en shake.
Den smakar bra och den gör mig nöjd. 
Sen äter jag ju mina mellanmål och dricker vatten.
MASSOR av vatten.
I alla fall försöker jag få i mig 2 liter/dag.
Det är väl i så fall det som är det jobbigaste...att få i mig allt vatten.
Fast jag fick ett bra tips från min coach.

Ställ ett glas vatten, eller en flaska på ett ställe som du vet att du passerar ofta,

och inte kan missa.

På så vis glömmer du inte lika lätt bort att dricka.
Och det stämmer bra.
Jag dricker mitt kolsyrade vatten, för att jag tycker bäst om att dricka det.

Och det står alltid en kolsyrad flaska vatten på köksbordet eller bänken

tillsammans med ett glas...så jag glömmer inte.

Däremot händer det att jag ignorerar det.
Men det är ju en annan femma.
Grejen är ju att inte komma på, strax innan man ska gå och lägga sig

att; "visst ja, jag skulle ju dricka 2 liter vatten idag ocksp ju",

och så häller man i sig så ycket man kan på en gång,

så man år illa istället.

Nej då, på "mitt" vis, så tar jag en klunk då och då, när jag passerar glaset

eller som nu, jag har glaset bredvid mig vid datan.
Och jag kommer lätt upp i 2 sådana där flaskor om dagen.
Alltså en sådan där som man kolsyrar själv.


Idag mixade jag i frysta björnbär i min lunch vanilj shake, lyxade till det lite.
Det blev suveränt gott. 

 

Som en sommardrink. 
 Det bästa av allt är att jag inte ska hoppa alla målen,
(har säkert nämnt det innan, men det tål att sägas igen och igen),

utan mellanmålen är jätteviktiga. 
Sen äter jag ju middag, tillsammans med familjen, som vanligt.
Så jag kommer upp i DE 5 mål/dag som man bör äta.
!!Känns kanon!!
Positivt.

Det gäller att vissualisera sig, sitt mål.
Sätta upp sitt mål på kylskåpet kanske.
Som en påminnelse om vad man vill nå,

om man blir sugen på något mindre nyttigt.

Ifall man är på väg att trilla dit.
Visst, man kanske måste unna sig något gott emellanåt.
Men för min del känns det för tidigt.
Jag har inte hållt på en vecka ännu, så det sitter inte i märgen.
Så JAG tror på, för egen del, att jag måste vara stenhård mot mig själv,

så här i början.
Min kropp måste vänja sig vid det nya först.
OCH huvudet....det som finns innanför.

Tänket måste förändras.
Jag är på god väg.

Jag SKA nå mitt mål.

75 kg

HELST!!
 Så håll alla tummar och tår för mig. 
Peppa mig

när det blir motigt för mig

och annars också för den delen. 

Kram  


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards