BeatriceR

Alla inlägg under mars 2009

Av Beatrice Lundberg - 6 mars 2009 09:39

Morgonen har startat för längesedan här i huset. Men jag har ännu inte hunnit med frukost. Jag börjar dagen med att se igenom mina bloggvänners inlägg. En bloggare jag hoppas ni inte har missat är Ann-Louise hon får mig att le´varje gång. Hon skriver roligt och verkligt. Jag tror att de som läser henne, känner igen sig i det mesta hon skriver. Missa inte henne!!!

(en lite parantes bara...ville bara få det sagt, hon får inte hållas för sig själv....).

Så nu skulle jag egentligen satt mig vid frukostbordet, fast jag måste ju duka fram det själv, förstås.

Min dotter Hanna har matat Emmemia, med gröt, proppat munnen full. Sen skulle det torkas. Lägga upp Emmemia på bordet och torka och det vart inte bara munnen, utan hon blötte ner hela huvudet....ja just ja...Emmemia är Hannas kissande docka, hon har blivit döpt efter lillasyster Emelie.

Nä, nu blir det frukost.

Kram

Pssst..läs gärna detta inlägg....http://40taggaren.bloggagratis.se/2009/03/03/1448104-uppgifter-huggna-i-sten/

Av Beatrice Lundberg - 5 mars 2009 22:39

Ja, nu har jag inte skrivit på en hel dag. Nu tyckte jag mig orka/hinna med lite. Har kikat runt lite bland mina favoritbloggare...de i min länklista. Emmelie....längtar efter att få se ert nya hus. Inflyttningsfest snart då?!?!


Huaaa min stora dotter Hanna fyller 3 år på måndag...tänk vad tiden går, känns som om jag fick henne igår, nästan. Och Linus sen då, han blir 4 år den 22 mars. Han börjar bli stor och cool, som han själv säger. Han har nu klarat 4 nätter utan blöja och utan att kissa på sig. Fantastiskt...

Emelie blir 1 år den 29 april...och jag blir....äldre jag med.
Och Erik sedan, denne lille tonåring, han blir 14 år i höst. Sanslöst. Vart tar tiden vägen. Känns som om jag fick alla mina barn igår ju....Herre min je....


Ja, så kommer väl svärföräldrarna ner med nästa vecka, har jag för mig. Över helgen den 13-14 skulle jag tro. Demo den 15 mars. Lungt ett tag där, sen åker vi på en välbehövd liten kryssning med silja line till Helsingfors, jag, sambon och våra kompisar...som också behöver ett break, från vardagen. Det är inte var dag de får chansen att komma iväg. Som familj har man ju själv valt sin situation, men jag tycker ändå att man har rätt att ta ett break ibland, från sina älskade barn. Iväg och ladda lite batterier...få sakna sina små troll, för det kommer ialla fall jag att göra. Massor....


Kram och god natt.

Av Beatrice Lundberg - 3 mars 2009 08:52

...av hur det går för Linus, på vägen mot att bli lite torrare bakom öronen....eller i detta fallet egentligen om rumpan. Igår natt missade både sambon och jag att sätta en blöja på Linus. Han vaknade....torr. Natten till idag, satte jag medvetet ingen blöja på honom, han ville vara utan själv, och jag vaknade av att jag hör hur det spolar på toaletten, (nu på morgonen), jodå, han hade vaknat....torr. Vad duktig han är....jag är sååååå stolt över honom. Min lille plutt håller på att bli stor juh....

Av Beatrice Lundberg - 2 mars 2009 10:35

Det gick ju rätt snabbt. De ringde upp från försäkringskassan och hon var, (för en gångs skull), trevlig och mycket hjälpsam.


Sen hade jag bett mina småtroll att vara tysta lite, mamma ska ringa...när jag var klar med fk. så tyckte jag nog att det var lite väl tyst...då sitter de på L rum, har hittat en vit krita, griffelkrita, och så har Hanna ritat ner hela Linus säng. Den är numera vit, inte träfärgad. Okej, det går lätt att få bort men ändå...det första Hanna sa när jag upptäckte detta var..."torka bort det". hon visste att hon gjort fel. Suck...de små liven. Vad säger man...är de inte för underbara...?!?

Av Beatrice Lundberg - 2 mars 2009 10:18

Jippiiiiii!!! säger jag bara om detta...gissa vart jag ringt?

Just det...försäkringskassan, vart annars?

Beräknad kötid är 16 min, du har köplats 198, i turordning....JAAAAAA!!! Underbart!!! Så får man lyssna på en monotom inspelad röst...som ger mig en massa olika alternativ att välja på....tryck 1 om du vill det, tryck 2 om du INTE vill det....tryck 3 om du vill något annat...tryck....osv...tryck 9 om du vill prata med en telefonist....gissa vad jag trycker...och så får jag prata med en levande människa...som kopplar mig vidare, där får jag fortsätta trycka på knappar...trycka personnummer och telefonnummer, så ringer de upp mig när det är min tur....ÅHHHHHh!!!! Så nu sitter jag här och väntar.
Suck

Av Beatrice Lundberg - 1 mars 2009 16:34

Ja, idag känns det verkligen att det är söndag och dagen efter. Fy f*n säger jag bara. Vad jag får skylla sig själv. Ja ja, man är ju ingen "ungdom" längre, det märks ju. Ja, jag erkänner jag är bakis idag. Usch och fy mig.

Men kul hade vi, jag och min vän. Men jag skäms idag...ändå lite. Har lite dåligt samvete. Jag hade ju lovat en annan god vän att hjälpa till att flyttstäda, men imorse,när jag vaknade och satte mig i sängen, så snurrade det och det körde runt runt i min mage. (hände inte mer, men det räcker), det var tillräckligt för att jag skulle känna att jag inte skulle klara av att städa. Emmeile förlåt mig, jag ska försöka gottgöra detta....JAG LOVAR.

Men men...jag mår som jag förtjänar.

Kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards