BeatriceR

Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Då var det bestämt...

Av Beatrice Lundberg - 25 maj 2011 21:01

Midsommar veckan åker vi på semester...till STOCKHOLM!!! Yeaaaaa!!! Jag längar redan. 2 långa, sköna, veckor i storstaden. Så underbart. Det var längesedan vi var iväg dit. Så nu, äntligen. 2 veckor.....

Tänk vad vi ska hinna med. Vi hinner med det vi tänkt och förhoppningsvis lite till. Vi hinner upptäcka Stockholm tillsammans med våra barn. OCH vi kommer att hinna träffa släkt och vänner som vi oftast annars aldrig hinner göra, på det viset som vi önskar. Tänk att kunna lägga en heldag, med någon vän eller annan nära...utan att känna sig pressad av att vi ska hinna träffa någon mer, på samma dag därför att vi ska åka hem inom någon dag. För oftast har vi bara varit iväg över en helg.
Ja, nu ska ju tilläggas att jag visst inte har glömt att vi har en bebis med oss. Så resan upp kommer att ta lite extra tid och att vi inte kommer att kunna fara runt som skållade råttor....eller kunna och kunna...men vilja är väl snarare ett mer korrekt uttryck. Men vi känner oss trygga i det. Vi får ju anpassa oss. Naturligtvis.

Och vi kommer ju kunna göra det på 2 UNDERBARA VECKOR!!! Och jag säger så oavsett vädret...det kommer inte spela sååå stor roll. Klart att det gör en del, men det ska bli så skönt att komma hemifrån ett tag, få vara med min underbara familj. Få gå på Skansen, på Gröna Lund, på museum framförallt med vår vetgiriga lille 6-åring. Som är så nyfiken på allt möjligt.
Om det är någon som har ett tips på vad man kan gå och titta på med barnen, så tipsa gärna.


För övrigt har jag idag haft en lugn dag, trots att jag inte varit hemma hela dagen. Det blev en tur ut till kompisen för att titta på bebis och hundvalpar. Sjukt söta....och sjukt sugen blev jag på att skaffa valp...men NEJ!! Vi skippar det NU. Vi väntar nog, trots allt. Det kommer säkert att bjudas fler tillfällen i livet.
Har försökt att röra mig, så jag ska sätta igång bebisfödandet...men icke, och som sagt, jag tror EGENTLIGEN inte på att man kan göra något åt det. Bebis kommer när den är redo...det är ju trots allt barnet som bestämmer när den föds. Men visst, kan man försöka hjälpa till lite.
Tittade på när Linus sparkade boll på knattefotbollen och samtidigt sparkade jag lite med Hanna och Emelie vid sidan om, vilket resulterade i lite springande från min sida...tänk er vilken syn...en gravid flodhäst, springandes efter en boll med två små skrattandes vid sidan.   

Ja, ja så illa var det väl kanske inte. Kändes faktiskt rätt bra. Men jag vill ju inte ta i för mycket. Så det blev inte mycket spring, även om det vart en del och inte så särskilt snabbt heller.

Har inte mer ont än vanligt....lite mer har det släppt av slemproppen, men inte så mycket. Så ja, det är bara att fortsätta att vänta och vänta.

Imorgon hoppas jag på bättre väder...vindstilla och värme tack. Ja det behöver inte bli 40 grader eller så, men det kan väl i alla fall vara lite mer värme och ingen blåst och inget regn....TACK!! För i så fall så SKA jag olja in möbler.


Nu in i ducshen och sen blir det nog faktiskt sängen. Ska lägga upp lite bilder från kameran till datan först förresten...men jag lägger nog inte ut dem ännu.


God natt och KRAM

 
 
hotbullen

hotbullen

25 maj 2011 21:24

Fin blogg!
Var gärna med i min veckans blogg tävling! :D

http://hotbullen.bloggplatsen.se

Beatrice Lundberg

26 maj 2011 12:21

Oj, tack!

 
Emmelie

Emmelie

26 maj 2011 14:45

Gud, vad härligt det låter. Att kunna bara koppla av och göra det man vill. Jag blir bara stressad av att åka upp till Sthlm. Kanske man skulle koncentrera sig på Uppsala i år????

Hoppas du mår bra och att bebben kommer snart... =)

Kram

http://empal.bloggplatsen.se

Beatrice Lundberg

26 maj 2011 23:49

Varför blir du stressad av Stockholm ?? Jag blev det de första gångerna, bonnatös som jag är. Men så tänkte jag att, nä det är allt de som får anpassa sitt tempo efter mig. Jag ska koppla av. Sen kommer vi ju att bo 5 mil norr om storstaden, fast vi kommer att göra dagsturer in till stan. Inte varje dag, men vi tar några dagar dit, pendeln från Märsta in troligtvis.
Ja Uppsala kan säkert vara trevligt det också. Du som är från storstan, ursprungligen, har du bra tips på vad man kan göra med barnen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards