BeatriceR

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

..."den anmningstid nu kommer"...

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2011 23:12

..."med lust och bävan stor"...

Lite så är det ju...eller hur...eller tycker ni alla ammande kvinnor där ute att det ENDAST är mysigt och härligt och en ljuvlig dans på rosor?
JUST nu, så tycker jag INTE det. Jag vet att det kommer en tid....snart...då jag kommer att tycka att det är ljuvligt, mysigt och allt det där, men även det andra också....alltså RAKA motsatsen.
För ännu så länge, så har inte mjölken runnit till ännu. Ännu så länge så har lille plutten inte fått äta sig mätt. Han tuttar och tuttar och tuttar och det han hittills får är lite råmjölk....inta att förakta, dock, den är NOG så VIKTIG. Men gör honom inte mätt, men ju mer han får ligga och amma, desto fortare kommer det igång med mjölken och han kan få sig ett skrovmål. Snart så, snart så....jag känner ju att det är på gång. Men fram tills dess...så är det att sitta med tuttarna framme HEEEELA tiden, i princip.

Den lille plutten suger så det gör ooooont i brösten....och magen. Ja, ni som har varit "där", det vill säga i den situationen, vet nog vad jag menar. Hur ont det kan göra i magen när barnet suger. Men det är som det ska ju. Det SKA göra ont....och ont gör det.
Men det ger sig, det med, precis som förlossningsvärkarna ger sig, så ger sig detta med...bara mjölken får rinna till.


Ja som ni ser så handlar min blogg för närvarande bara om ammning...men det är ju så mitt liv ser ut just nu för tillfället, och min blogg handlar om det som sker i mitt liv....just för stunden.

Just nu, är det två skrikande barn, bara att välja...ja gubben sover förstås...i soffan. Så nu ska jag sparka upp honom först, så han får ta en av dem.

Kram


 
 
Emmelie

Emmelie

31 maj 2011 07:10

Åh, gumman.... Men! Jag tänker inte säga att dessa klysser. "Det löser sig", "Du fixar detta". Jag vet ju att du gör det. Hur går det med amningsnappen?? Använder du den?

Kram

http://empal.bloggplatsen.se

Beatrice Lundberg

2 juni 2011 19:16

Japp, jag använder amningsnappen. Den är en gudagåva. ;)
Nu har det för övrigt lättat. Det gör fortfarande lite ont, men inte så jag håller på att krypa ur mitt skinn. Den värsta mjölkstasen är över. (tror jag).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards