BeatriceR

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Beatrice Lundberg - 14 juni 2011 21:19

  Ja den här grabben, slutar grundskolan på torsdag. Knappt jag kan fatta det. Det är min unge. Är jag gammal nu, som har ett så strot barn? Herregud vart tog tiden vägen? (svara helst INTE på den frågan)  .
Denna bilden är förresten inte nytagen, han har ju blivit större, men jag hade ingen färsk bild liggandes på datan just nu, och orkar inte leta heller. Jag gillar bilden som Erik och hans kompis tagit...ser lite ut som om provar sina vingar...och det är väl så det är just nu...i den ålder han befinner sig i...fyller ju 16 år i september, för sjutton gubbar.

Ja, så på torsdag kl 18 är det avslutning i kyrkan och dit ska vi hela familjen. Hoppas jag lyckas matcha in så vi kommer i tid. Det kan vara lite bökigt att få alla klara så vi kommer iväg...eller ska jag vara helt ärlig, så är det inte ett dugg bökigt att få alla klara...jag brukar fixa iordning barnen först, sen mig och under tiden tjatar jag på sambon att han borde göra sig klar. Tyvärr är jag ju ännu beroende av honom för att komma i tid till det ena och det andra, (han är den ende som har körkort), fast det är där det oftast skiter sig, sett ur min synvinkel. HAN är svår att få klar i tid. När alla vi andra är klara att sätta oss i bilen, så kan det mycket väl hända att han ska gå in i duschen, eller börja leta kläder. Sådant som jag brukar ha koll på redan dagen innan, för både mig och barnen. Kläderna ligger oftast redan framme. Där går gränsen, gubben får allt klä sig själv.


Nåja, det ordnar sig nog. Jag kanske kan säga till honom att det börjar kl 17:30 i kyrkan, så kanske vi kommer till kl 18. Fast då kan man ju ge sig den på att vi skulle komma i tid....30 min till godo. Hahaha...


Nähä, nu ska jag sätta mig vid tv:n en stund.
Imorgon ska gubben min in till stan med Erik för att köpa avslutningskläder....hoppas han hittar någon present att ge till honom också. Hoppas hoppas....


Kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards