BeatriceR

Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Beatrice Lundberg - 18 juni 2011 23:02

Tänkte bara bjuda på ett par bilder...



  Först har vi en nyfödd liten Vicktor. Trött också. Han gäspar så stort när bilden tas. Pappa lyckas fånga detta.


 

Sen kommer en bild på ALLA mina barn...på ett och samma foto, tänka sig. Det händer inte allt för ofta att jag får ihop det så. Ganska lyckad bild, tycker jag. Nåja, för att vara av en amatörfotograf så...
Den duger till mig/oss i alla fall.


Så varsågoda...ni som vill se.


Kram

Av Beatrice Lundberg - 18 juni 2011 19:20

Tror jag att vi har gjort nu, eller börjat göra mera nu, Vicktor och jag. Jag tillhör den gruppen, som tror på att det bästa är att låta sitt barn styra hur ofta den vill äta. I början blir det naturligt, oftare för att så småningom räta till sig och bli mer regelbundet. I början är det/var det ungefär var annan timme, men nu börjar det mer likna vart tredje timme, ibland lite mer, men väldigt sällan. Börjar se att det är ungefär samma tider också under dygnet som han äter, och det är inte lika mycket bajsande heller utan det också upp till 3 ggr om dagen MAX, just nu i alla fall. De senaste nätterna har det inte blivit någon bajsblöja alls, utan bara kissblöja. Det känns faktiskt skönt. Amningen fungerar kanon, just nu i alla fall, jag tar inget för givet, men så länge det fungerar, så tänker jag rida med den vågen. Jag har som bekant fött 5 barn och det är först nu, med nummer 5, som jag inser att amningen kan funka bra med bara amningsnapp. Och det är INTE tack vare att jag fött barn nummer 5, utan det beror på min bästa väninna Emmelie, som jag förstått det. Tänk att det ska till det. Så seg jag måste vara. Hon har en liten pojk på 9 månader som hon helammat i ca 7 månader med bara amningsnapp, jag beundrar henne. Hon har verkligen kämpat på bra. Jag vet hur jobbigt det kan vara...och jag trodde verkligen att när min amning trappade av, att det inte verkade finnas mjölk så det räckte, att det berodde på amningsnappen...men det har jag fått bevisat för mig genom Emmelie, (tack mitt hjärta för det).  Hade det inte varit för dig/det, så hade jag säkert köpt hem modersmjölksersättning för att ha hemma för säkerhets skull och finns det hemma, så är det så lätt att ta till det, när det börjar bli lite jobbigt. Men nu har jag inte ens tänkt på att göra det. Har liksom inte sett det som att det finns något annat alternativ. Det bara funkar. Tack Emmelie för den boosten av mitt självförtroende. Du är bäst!!   


Nähä, nu ska jag in till mina två flickor som istället för att sova, bara ligger och busar. Sen ska jag ta mig en kopp kaffe, sätta mig vid tv:n kanske ta några lättsaltade potatischips innan Vicktor vaknar...för det blir lite tätare amning på kvällen, men det beror ju på att mjölken är tunnare på kvällen. Inte lika fet.

 Kram kram...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards