BeatriceR

Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Ingen lust

Av Beatrice Lundberg - 5 januari 2012 20:34

Snart i alla fall, jag har ingen lust att kämpa vidare snart. Med amningen menar jag nu då. För det är så krånligt just nu. Han amningsstrejkar. Jo så är det...det finns något som kallas det har jag efter mycket sökande och letande hittat information om. Tydligen inträffar det då mellan 6-9 månaders ålder, då bebisen oftast är som mest nyfiken på sin omgvning och vad som händer runt omkring den...och så är det verkligen här. Skapa lugn och harmoni runt omkring när man ska amma, jo jag tackar jag...men tre andra vildar runtomkring. Han är så otroligt nyfiken nu. PÅ ALLT!!

Men det är som om han fick panik så fort jag lägger honom ner i famnen, han bänder sig som i en båge och skriker. Inte alla gånger, men de flesta gånger tyvärr. Sen när han väl tar bröstet, så blir det små små slurkar, utom den första måltiden på morgonen då han faktiskt tar bröstet. Kan det vara så att han själv vill sluta? För det är ju inte så att han inte är hungrig, för det är han. När jagbjuder honom gröt eller puré, (det sistnämda har han inte fått), så äter han med sådan aptit så man kan tro att han svälter. Det är ingen idé att jag mjölkar och ger i flaska, för han TOTALVÄGRAR flaskan. Jobbigt det också, för jag vet inte hur jag ska få i honom vätsk heller då. Han tar i n g e t ur flaskan. Inte vatten inte bröstmjölk...dessutom är det svåt att få ut tilläckligt mjölk för att det ska bli en måltid.

Finns det ingen....jag säger I N G E N därute som kan ge mig råd i hur jag ska göra...hur jag i alla fall kan få honom att ta flaskan/välling. För ska jag sluta med amningen, ( som jag helst inte vill), så vill jag i alla fall kunna ge honom välling. För att börja med fast föda till varje mål, känns tidigt, tycker jag. Eller?
Ja, jag är 5 barnsmor...men jag har aldrig haft dessa "problem" med att få barnen att ta välling....A L D R I G.


! ! ! ! H J Ä L P ! ! ! !

 
 
Emmelie

Emmelie

5 januari 2012 22:18

Fy fan säger jag bara. Jag lider verkligen med dig. Vad säger BVC då??? eller barnmottagningen i eksjö??? Du måste ju få hjälp med detta någonstans!!!!

Du mår en massa styrkekramar från mig i alla fall. Hoppas du känner dem... =)

Love you!!

http://empal.bloggplatsen.se

Beatrice Lundberg

5 januari 2012 23:03

Tack gumman, jag känner dina kramar. Jag tänker på dig, när det krånglar för oss, faktiskt. Jag tänker på att det går. Hade inte A en kort period då han stökade vid bröstet han också? Jag har för mig det, eller så har jag bara fel. I vart fall så ger det mig styrka att tänka på dig och att det går, det S K A gå.
Jag tänkte prata med bvc nästa gång jag ska dit med Vicktor, när det nu var, om det inte är allt för långt fram i tiden förstås. Att gå tillbaka och göra med sitt barn som man gör vid nyföddhetstiden, funkar inte så bra, det är ett tips som jag fick från bvc, det funkar inte eftersom Vicktor spänner sig som en fiolsträng så hela han är böjd i en spänd båge. Men det jag tänkt är att bvc ska få göra är att ta en titt i munnen på honom, och kolla så att han inte har svamp eller något, som jag lyckats missa. Jag har ju inte fått svamp på brösten, vilket jag borde fått om han har det i munnen. Eller så det inte är något annat som gör ont i hans mun.
Ikväll fick jag ännu en "lyckad" amning. En amning där han inte stretade emot i vart fall och där han åt aktivt ett tag. Men sen släpper han plötsligt och så börjar han att streta och spänna sig. Undrar varför det blivit så här??? Det är en gåta för mig faktiskt. För mjölken har ju kommit igång igen efter min op. och jag har ju inte längre ont...så där borde det ju inte längre vara något hinder. Men man kanske skulle ta en tur till amningsmottagningen och be dem titta på oss så de kanske kan se om det är något galet. Inte vet jag?
Tack så mycket igen, hjärtat....love you!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards