BeatriceR

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Så här jävla krast är det...

Av Beatrice Lundberg - 24 januari 2012 18:15

Jag är kvinna, 34 år gammal (eller ung om så önskas), 172 cm lång....och väger ALLDELES för mycket.
Detta i sig var ju ingen nyhet...för mig eller för någon annan heller i min omgivning.
Men jag var och tog reda på lite om hur det står till egentligen, med min kropp.
Och här kommer den bistra sanningen....nu blottar jag mig fullständigt. Jag klär av mig spritt språngandes naken, mitt framför er. Jag visar er min absolut största skräck, det får bära eller brista. Jag gör det därför att jag kanske kanske kanske blir mer hjälpt av det, förhoppningsvis sporrar det mig ännu mer, att göra något åt det nu.
Så, här är det, resultaten jag fick igår.
Jag väger, (håll i er nu), 107,6 kg, (detta är dock det minst intressanta enligt min coach),
48,5 % fett i kroppen,
37,8 % vatten, (alldeles för lite),

52,7 kg muskler, (inte så dåligt trots allt),
Fysisk gradering en 3:a vilket innebär att jag är kraftigt byggd vad gäller muskelaturen. Alltså inte så dåligt.
1763 kcal, är min viloförbränning, alltstå vad jag förbränner av att bara ligga i soffan och dega... :(
50 är min metaboliska ålder, (min genomsnittligaålder för mig med min förbränning)
2,8 kg Benmineral, alltså den mängd mineral i kroppen som är viktiga för ben och övrigt skelett. För mig ska värdet ligga på ca 2,95 kg
Bukfett 11 Och det var inte alls farligt. Med bukfett menas det som lägger sig kring organen i kroppen, alltstå INTE det som ligger utanpå. 1-12=0 Du har en normal och häsosam nivå av bukfett
13-59=+ Du har en farligt hög nivå av bukfett, DU bör omgående ändra din diet och börja motionera regelbundet alternativt öka på din motion.

Ja så här ser det ut....suck. Vi/jag ska först och främst se till att höja upp värdet för vätska i kroppen, öka på fysiskt aktivitet, minska på min ålder, fett och därmed också KANSKE vikten.


Kram på er


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards