BeatriceR

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Beatrice Lundberg - 1 februari 2009 22:12

Då har man varit på konferans på Hjälmaregården som ligger i Läppe ca 9 km från Vingåker. http://www.hjalmargarden.se/  ( kolla in länken, där var vi. Det har varit fantastiskt roligt. Men mer om det kommer nnär jag får mer tid och ork. Just nu är jag helt slut. Sen som bara den, igår...en lång dag idag...när vi kommer hem, (gubben plocka upp mig i Tranås, jag har ju inget körkort), så efter ca 30 min, så började min lilla älskling Linus att kräkas...."Åhhhh NEJ"!!! tänker man ju bara, fast endast för en kort sekund. Det är ju bara att ta hand om den lille sjuklingen....tycker så synd om honom. Hela han vart slapp och askgrå. Usch. Jag tycker det där är så läskigt...sist han vart sjuk var i vinterkräksjukan och då fick vi ha telefonkontakt med barnakuten i 45 min, tills vi såg att han började klarna till. Vi fick ju inget i honom då, och vi kunde knappt få kontakt med honom. Så nu är det bara att vara alert och hålla kollen. Ja så där stod man då och höll i honom över toastolen, medans han kämpade. Det kom ju inte så mycket. Och att bara spy galla är ju hemskt. Så sen var det ju bara att plocka av kläderna, både mina och Linus. Sprita av golvet vid matplatsen och toalettet + att sprita av toalettstolen och händerna. Sen ut i köket och börja raffsa runt i skåpet efter vitpepparkorn....nähäää det fanns det inga, typiskt, brukar ju alltid ha annars. Det fick duga med fyra peppar...öppna påsen och leta fram de stackars skrämda vitpepparkornen som finns där i. Svälja och se glad ut. Vi får väl se om det funkar denna gången också. Kan ju ha varit för sent ute. Men men...

Sen på med plasthandskar igen...och ner med kläderna i tvättstugan som vi har i källarvåningen. Plocka ur maskinen, ladda med ny tvätt och hänga upp den rena på tork. Pust

Sen upp igen...och här var det tyst som i graven. Alla sover. Det enda som hörs just nu är klockan på väggen och knappandet på tangentbodet till datan.

Men kör det inte lite i magen änså...? Eller inbillar jag mig? Ja...det säger vi. Det gör jag nog...troligtvis. Vill inte få magsjuka. Det vill väl ingen?

Ja, det kanske kan tyckas löjligt att jag sprita både golv och händer, men varför inte. Om man kan minimera risken att sprida det vidare inom familjen och till den minsta på 9 månader, så är det smartast att sprita av det mesta. Erik hade magsjuka för ett tag sedan...och han fick sprita sig och stanna på sitt rum tills det var över och ingen av oss andra vart sjuka.

Vi har haft tur...(peppar peppar-...). Vi blir så sällan magsjuka....(-ta i trä).


Nåja...ska väl sitta uppe en liten stund till och se om jag klarar mig eller om jag drabbas snart...fast det kan ju dröja någon dag...fast mer troligt snarast.


Kram och god natt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards