BeatriceR

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Beatrice Lundberg - 18 februari 2009 12:41

Vilka underbara förmåner man har, som får vara hemma med sina barn. Man missar ju ingenting.

Som nu alldeles för 1 min sedan...så tog Emelie sina första steg utan stöd...bara så där. Hon tog 3 hela steg. Ganska så stadiga sådana också, för att vara första stegen. Hon har tagit ett och annat steg, sidledes utan stöd, när hon stått nära en soffa eller ett bord. Men nu stod hon mitt på golvet i köket och gick tre steg, ganska snabba...mot diskmaskinen och tog stöd sedan....det lossnar nog snart.

Stolt mamma...bloggar på.

Av Beatrice Lundberg - 18 februari 2009 11:12

...jo, idag ringde jag mina barn lediga från dagis. De går ju bara 15 tim/vecka alltså 3 dagar i veckan a´5 timmar. Så jag får ju chans att vara med dem...men jag orkade helt enkelt inte gå upp med dem. Det är ju alltid ett bestyr att klä på 3 barn. Den minsta må ju vara hänt, men de andra två, tycks ha gjort det till en tävling, i vem som kan hålla sig undan mamma längst, och få på sig kläderna sist. Vilket resulterar i en svettig och irriterad mamma. (det kanske är det som är sporten, förrästen?).
När jag väl ha fått på dem allt, (eländiga vinter), så är jag sur i dubbel bemärkelse, (kankse man skulle klä på dem i bara underkläderna, så blev jag kanske inte så varm). Nåja...detta var ju inte den enda anledningen som jag lät dem vara hemma idag. Den största orsaken var, att först kom Hanna insmygandes och kröp ner i min säng och började klappa mig i håret, såååå mysigt. Senare kom Linus en liten stund, kröp ner han med. Jag insåg att klockan var så mycket att jag ändå inte skulle hinna upp till dagis i tid, (jag hatar att vars sen, ändå tycks vår familj ha en förmåga att alltid komma sist/sent), så istället för att stressa i ungarna frukost och på med kläderna och allt det där...så böt jag bort detta mot att ligga kvar och mysa i sängen....

Svårt val...?

Vad hade ni gjort?

Av Beatrice Lundberg - 18 februari 2009 10:01

Då har jag suttit och gått igenom bloggarna som jag har länkat...(som jag gör varje dag). Läser om Sabina och hennes kamp mot "draken". Läs den. Det är så otroligt vilken styrka hon har. Att hon orkar kämpa vidare mor dessa ods. För mig är det ofattbart, men jag tror att alla som läser den, blir på något vis stärkta av hennes kraft och mod.

Nog om detta, (men läs den).


En uppdatering av blöjeriet....igår vet jag inte vad som tog åt honom. EN gång kissade han på toaletten alla de andra gångerna ställde han sig bara helt enkelt på golvet och kissade eller lät det komma där han satt eller stod. Bajsa vill han inte göra i toaletten ännu, men det är visst inte ovanligt.


Sedan en annan sak. Jag "vann" en liten resa för 4 till Helsingfors med Siljaline. Vi funderar på att åka, och bjuda med ett par kompisar.  Det blir i Mars någon gång... Min mor har lovat att vara barnvakt åt våra "hulliganer".

Det ska bli så skönt att komma iväg lite själva, (om  vi nu åker), utan barn. Vi kan verkligen behöva lite vuxen tid tillsammans, min sambo och jag. Det har inte blivit så mycket av det på sista tiden....det har blivit mer var för sig.

Tack mamma.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards