BeatriceR

Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Beatrice Lundberg - 12 februari 2009 23:01

Men först vill jag bara skriva lite om hur det gått för Linus idag.
Det började med att han inte ville ta av sig sin blöja efter inatt...(då började jag ana att något stort var på gång), efter ett litet tag, (då det var dags att sätta sig vid frukostbordet), så kröp det fram, lite "skamset" nästan, att han hade bajsat i blöjan, (lilla gubben). Så det var inte annat att göra än att byta förstås och inte göra någon stor grej av det. Efteråt var det kallingar på igen och ännu en dag förlöpte på dagis utan att han kissat på sig. Fint...

Så kom de hem...lekte, tittade på film....m.m. När det var dags att äta middag, så kom han sakta gåendes...(jag var på väg att hämta honom och mötte honom i hallen), han gick med något nedsänkt huvud och sa med låg röst..."mamma jag har kissat på mig", så gick han där med byxorna nerdragna vid fötterna.

Stackars lilla gubben...han verkade så förlägen. Han har ju varit så stolt över sig själv, att han blivit stor kille nu och allt. Men jag sa bara att det gör inget. Då tar vi bara rätt på det då, vet du. Och så gjorde jag det, och han sken upp lite. Jag sa att det är okej, när man precis håller på att lära sig att vara utan blöja, så händer det ibland att man kissar på sig och det är helt ok. Nu gör vi bara ett nytt försök och sätter på nya kallingar...och så gjorde vi det.

No big deal!!
Senare på kvällen så ville ha ha blöja på sig lite tidigare än vanligt och det fick han ju då.

En ny dag imorgon och vi kör på som vanligt.
"bakslag" får man räkna med....om man ens kan kalla det bakslag...nä det kan man inte kalla det...

Kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards