BeatriceR

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Beatrice Lundberg - 2 februari 2009 23:29

Någon som kan ge ett förslag till ett bra namn på denna lilla krabat? Det är en tjej...och jag söker ett namn, som passar hennes utseénde lite. Alltså hennes färg. Men alla förslag tages tacksamt emot.

Tack på förhand.

Av Beatrice Lundberg - 2 februari 2009 22:22

Här har vi en ialla fall som inte är sjuk. Busig som få...

Av Beatrice Lundberg - 2 februari 2009 22:20

Här låg han och tittade på toon Disney och slocknade före läggdags. Min sambo bar in honom i sängen lite senare och han sover, i skrivande stund, ännu.

Av Beatrice Lundberg - 2 februari 2009 18:40

Sitter med en knorrande Emelie i knät, på väg att somna igen, lilla gumman. Kände och såg efter innan att hon är svullen i munnen. I lördags när jag åkte hemifrån, kunde jag bara känna en ny framtand i överkäken, men igår när jag kom hem kunde jag inte bara känna utan även se, inte En tand utan Två tänder, och svullet och dant. Det känns som om det kommer kindtänder också...inte undra på om hon inte vill äta och har feber och är trött. Så nu sover hon igen...

Av Beatrice Lundberg - 2 februari 2009 18:03

Fast det blev bara Hanna och jag som käkade. Linus som älskar stuvade makaroner, ville inte ha någonmat,nu heller. Erik är fortfarande inne i stan och shoppar loss...tror jag har en grabb som är galen i att shoppa kläder. Eller jag tror inte, jag vet.


Som svar till dig Louise, så har jag inte mer än 4 barn. Erik 13 år, Linus snart 4 år, Hanna snart 3 år och Emelie nyss 9 månader. Det är inte så "farligt" som det kan låta.
Nä jag har inte kommit igång med GI-metoden och ska jag vara ärlig, så tror jag att jag skiter i det. Jag kör på med mina reduxin tabletter, grönt te och att försöka äta förnuftigt, så år vi se vart det bär väg.

Kram

Av Beatrice Lundberg - 2 februari 2009 16:33

Linus har klarat sig från att fortsätta att kräkas. Men han har legat hela dagen, varav den första halvan stekhet. Nu, den andra halvan, så har alvedon smält tablett gjort susen. Fast han sitter i soffan och tittar på Playhouse Disney. Emelie är inte heller riktigt pigg, hon gnäller och gråter så fort man sätter ner henne någonstans. Hon brukar inte vara sådan. Hon brukar sällan gnälla och hon tycker det är roligt att vara på golvet och leka. Hon vill inte äta något annat är välling, i normala fall äter hon allt man bjuder henne, men idag slår hon med händerna, vänder bort huvudet och kniper igen med läpparna. Inget ska in i munnen inte. Jo ett rån åt hon tidigare idag. Nu har jag nyligen lagt henne, efter att hon alldeles nyss har sovit. Hon är trött. Och även hon har varit varm som en liten ugn. Där gjorde flytande Ipren susen, men huuuaaaa vad den smakade illa,  av hennes minspel att dömma så. Så nu sitter jag och lyssnar på hur hon håller på att somnar...ja hon gör ett speciellt ljud när hon är på väg in i drömmarnas värld. Hon liksom gnorrar....ja, jag kan verkligen inte srkiva ner hur det låter...det låter så mysigt på något vis.

Hanna är inte heller pigg, fast honhar inte haft feber. Ännu. Fast på henne låter det som om hon hade en gammal tupp som inte klarar av att gala, i halsen.


Nu ska jag börja med middagen. Det blir stuvade makaroner och stekt falukorv. Det är gott, enkelt men mättande.

Av Beatrice Lundberg - 2 februari 2009 08:49

Tack själv Jessica för en mycket trevlig helg. Ni hade det så mysigt hos er och man kände sig liksom hemma där. Avslappnat.
jag nämnde till Gittan på hemvägen, lite som hastigast, att man kanske kan ta en grillafton någon gång vi i vår grupp. Om inte paddling skulle passa alla menar jag, och det kankse det inte gör. Vi får ta och filera lite på det...vad säger du?

Av Beatrice Lundberg - 2 februari 2009 08:30

Hämtade denna hos N.A.O.M

Jag vill visa dig att jag tänker på dig, i tuffa tider.

Kram



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards