BeatriceR

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Beatrice Lundberg - 5 februari 2009 20:23

Då, var mina små älsklingar i säng. Lite förvånad över hur otroligt enkelt det gick ikväll. I vanliga fall, så får man/vi/jag, springa fram och tillbaka och säga till dem att vara tysta, sluta leka, lägg dig ordentligt o.s.v...men ikväll gick de självmant in, efter att sagan var färdigläst, och la sig i sina sängar. Nästan ialla fall. Linus min snart 4-åring, ville bli buren in, och det får han naturligtvis bli, när han för ovanlighetens skull ville det. Detta händer sällan, men han ville väl gosa lite extra ikväll.

Hanna däremot, hon som brukar vara den till att protestera mest, gick in utan minsta protest ikväll. Inte ett pip. Hon brukar dessutom ligga och busa i sin säng, både länge och väl. Smyga upp ur sängen och hämta leksaker, som hon fyller sängen med, så hon knappt själv får plats. Men icke...det är ovanligt tyst ikväll från barnens rum. Emelie däremot har varit svårare att få till att komma till ro. Men nu så....nu väntar jag bara hem min tonåring.....åhörarkväll på högstadiet ikväll. Trist att jag inte kunde gå ikväll. Men det blir fler sådana kvällar. En om året.


Så jag får hoppas jag inte missar nästa, då han går i 8:an.

Herre min skapare, vad tiden rusar iväg....det känns nästan som igår som han föddes. Men bara nästan.




Vad tycks om denna ring då?

Skulle inte vara fel att äga. Men drömma går ju. den vita stenen är min månadssten. April.

Av Beatrice Lundberg - 5 februari 2009 18:44

då var ännu en dag snart till enda. Ungarna har fått mat i magen och jag likaså. Nu har det suttit stilla en stund och tittat på bolibompa och nu vill de leka lite. Leka tågbana...

Jaha...är det min tur nu att titta tv? Ähh finns ju ändå inget att glo på. Trist.

Så jag sätter mig här...som vanligt, skulle jag ju numera kunna säga. Hur har jag tid...jo det finns faktiskt en hel del tid över. Jag är ju mammaledig. Ungarna är på dagis 15 timmar i veckan, och jag leker ju inte med dem HELA tiden. Emelie sover sen en liten stund tillbaka...så varför inte passa på nu...med bloggandet. Visst jag har egentligen ett par samtal jag borde göra, fast det är enklare att göra dem när trollungarna är fastbundna i svansarna...(mina barn alltså), fast det har haft en viss tendens att inte bli av, på grund av glömska....(återkommer, de slåss),


...så, nu vart det avstyrt. Vart var jag nu? Just ja, en tendens att glömmas bort...jo, jag tänker som så, det gör jag när barnen har somnat. De somnar och jag njuter av lugnet....och när jag kommer på att jag skall ringa ett par samtal, så är klockan för mycket.

Nåja...får väl ta tag i det där.


Nu ska jag titta lite på ilskna poliser...amerikanska sådana...."COPS"

Av Beatrice Lundberg - 5 februari 2009 10:40

Går inte så bra med min omröstning. Varför vill ingen rösta? Gillar de inte namnförlagen? I så fall, ge ett namnförslag, så kommer det namnförslaget med in i omröstningen.


Tanken med namnet Rosa, är att det ska uttalas precis som färgen rosa. Hon ser nämnligen lite rosa ut i verkligheten, katten.

Som jag nämnt i ett tidigare inlägg, så skulle jag vilja att namnet skall anspeglas till hennes färg. Ja, något som passar hur hon ser ut. Är ni med?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards