BeatriceR

Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Beatrice Lundberg - 9 februari 2009 21:56

Ja, jag ska väl inte ropa HEJ!! ännu...men plötsligt så händer det, tydligen, kanske. Inte för att jag inte trodde på min underbara vän Linda, (bloggen Jagstad), men visst har det känts lite frustrerande...VAD?!?, undrar ni säkert...jo det ska jag berätta. Linus har inte haft blöja på sig idag, något alls, mer än när han har sovit. Och då som han bara gått med kallingar, så har han inte kissat på sig EN ENDA GÅNG!! och jag är så stolt över min lille gosse. Ja han med är stolt över sig själv. Han sa, efter att jag kommenterade hur duktig jag tyckte han var; "ja, jag är nästan som en fuperhjälte...", sa han bara så där, helt självklart, tyckte han. Inget märkvärdigt alls...fastän han var stolt och glad över att se hur stolt och glad jag blev över honom. Sen pratade jag lite med honom, när han lagt sig för att sova, nu ikväll, och då sa han..."nu kan jag åka till mormor..."

"Ja, Linus, nu kan du åka till mormor och hälsa på...", sa jag.

Han tittade förargat på mig och sa med rynkad panna, "näe mamma, inte hälsa på bara....vara där länge...!!"
"ja okej, du kan sova där, någon gång, fredag till söndag kanske", sa jag. Då blev han nöjd.

Han har ännu inte sovit över hos sin mormor, så detta börjar nog kännas som ett spännande äventyr för honom.

Inte för att han inte skulle få vara hos sin mormor och sova över, förräns han blivit blöjfri...för det skulle han nog få göra, mormor sa mest så, att när du slutat med blöjan så kan du få komma till mormor, mest för att ge honom en morot.

Men vi får väl se, hur det går imorgon....imorgon är de ju inte på dagis något. Hanna var själv på dagis idag, eftersom Linus inte är riktigt pigg ännu.

Men det ska bli spännande och se hur det går.


Av Beatrice Lundberg - 9 februari 2009 17:31

Nu är min minsta sessa något piggare. Hon kan ialla fall göra saker själv utan att bli ledsen, det betyder att hon är piggare. Hon kan INTE vara själv när hon mår lite dåligt. Idag har hon inte gjort annat än sovit...först på bröstet på mig, för det gick helt enkelt inte att lägga henne i sängen....sen somnade hon äntligen med en flaska välling och en panodilsup....runt 13 tiden och har sovit fram tills nu...17:15 ungefär.

Måste ta maten på spisen nu....

Av Beatrice Lundberg - 9 februari 2009 12:35

Idag har Linus hittills inte haft någon blöja på sig. Skulle byta på honom i morse, men han ville inte. Då sätter du på dig ett par kalsonger istället då, Linus, sa jag. Och sagt och gjort...det gjorde han och han har ännu inte kissat på sig. Han har kissat två gånger på toaletten. Vi får väl se hur länge det klarar sig. Tycker han är jätteduktig i vilket fall som helst. Min store kille.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards