BeatriceR

Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Vännen

Av Beatrice Lundberg - 13 februari 2009 09:07

Vännen... 

Jag sådde några blommor,

en för varje vän.

Jag tror de var fyra

och särskilt minns jag en.

Det blev höst och vinter

och blommorna de dog.

På våren kom de åter,

men bara tre stod kvar och log.

Så kom då regnet,

med moln så stora grå.

Och nästa gång jag såg dem,

så var de bara två.

Så kom då solen,

med allt ljus den har.

Och plötsligt stod där, ensam,

en liten blomma kvar.

Du härdades i solen.

Du drunknade i regn.

Men ett är ändå säkert,

Du är en riktig vän.


Denna fick jag av en barndomsvän, för många år sedan, när vi var tonåringar. Vi var som systrar, lika var vi till utseendet också. M.S är hennes initialer. Vi hängde ihop i vått och torrt, (fan att vi tappade kontakten).

Vi pratar lite med varandra idag, men det känns inte som samma sak, längre. Vi har kanske tappat det där vi hade då. Eller också får vi jobba lite mer på det.

Men jag vet inte och tror inte att hon ar skrivit denna själv. Utan att det var något hon bara tyckte passade in.

Kram till henne.

 
 
rosalucia

rosalucia

13 februari 2009 09:48

Ja så är det med vänner. En del behöver pysslas om för att finnas kvar; medan andra bara finns där helt självklart!!!! Hos mej är bara de sistnämda kvar....
Självklart får du länka, jättekul. Jag länkar genast "tillbaka"!!!
ha en trevlig helg!

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
AnnelieH

AnnelieH

13 februari 2009 22:17

Hej! jag hittade hit via din kommentar hos Rosalucia.. Mysig blogg du har! Grattis till att blöjorna verkar gå bra..

Fina minnen, fin dikt. Man växer säkerligen ifrån varandra. Låter lite sådär klyshigt men jag tror faktiskt det och jag tror att det är ok..

Vi ses säkerligen igen!

//Annelie

http://www.metrobloggen.se/annelieh

 
mormor

mormor

14 februari 2009 19:02

Som du förstår inspireras vi av era namn. Johan tyckte Klara lät som en kossa. Jag föreslog då era namn och de föll i god jord. Gjorde det något, som jag skrev så brukar de inte få behålla de namn vi givit dem, det är bara för att vi ska kunna hålla reda på vem som är vem. Hoppas du inte blev arg för att vi gav dem dessa namn. Kramar till hela familjen från oss i Gransbo.

http://smulansmatte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards